ویژگی های یک کارآفرین موفق

ویژگی-های-یک-کارآفرین-موفق

کنجکاوی

یکی از ویژگی های یک کارآفرین موفق کجکاوی است . کارآفرینان بزرگ وظیفه دارند مشکلات جدید را کشف کنند. فرصتهای احتمالی مناسب راشناسایی کنند . روند کار اصلی خود را تغییر دهند و نوآوری کنند.همیشه راجع به همه ی مسائل یک کنجکاوی ذاتی دارند. و نسبت به مسائل و آن چه که در اطرافشان اتفاق می افتد حساس و کنجکاوند.

آن ها همیشه با ذهن باز از تجربه های جدید استقبال می کنند. و هوش کلامی و گفتاری بسیار بالایی دارند. سنجیده صحبت می کنند. و به جای این که مدام بخواهند اظهار نظر کنند سعی می کنند تا بشنوند و در موقع لازم حرف می زنند.

از طرف دیگر علیرغم این که انسان هایی نسبتا کم صحبتی هستند به دنبال هیجان و کارهایی هستند که آدرنالین ترشح می کند. این امر وابسته به علاقه مند بودن به رشته های مختلف تحصیلی و مشاغل تجاری در خارج از محدوده راحتی شخص است.

مدیریت زمان

برنامه ریزی دقیق با اولویت ، تعیین نقاط عطف ، اجرا و تکرار همه مهم هستند. اما لازم به ذکر است که هیچ یک از اینها بدون مدیریت پروژه و روش شناسی و البته اختصاص زمان مناسب منجر به پیشرفت نمی شود .

کارآفرینان موفق دنباله رو برنامه‌ی زمانی هستند و هیچ وقت هم برنامه‌ی خود را به تعویق نمی اندازند. در زبان ساده، یک برنامه‌ی زمانی به معنای اختصاص بلوک‌های زمانی برای انجام کارهایی است که باید انجام دهید.

زمان‌های قدرت خود را بشناسید. هر فردی در بازه‌ای از زمان با کاهش انرژی، توجه و تمرکز رو به رو می شود. با شناخت الگوی انرژی خود می توانید یک برنامه‌ی زمان بندی درست داشته باشید تا بهترین استفاده را از روز خود ببرید.

بیشتر بدانید :   کسب و کار در اینستاگرام

تفکر استراتژیک

تفکر استراتژیک فرآیندی است که طی آن مدیر می آموزد که چگونه چشم انداز تجاری خود را بوسیله کار گروهی، تفکر انتقادی و بهبود مستمر تعریف کند. مدیریت استراتژیک به چشمانداز و برنامه های بلند مدت سازمان اشاره دارد . که با شناسایی نقاط قوت و ضعف سازمان و نیز تهدیدات و فرصت های محیطی، مسیر و آینده سازمان را مشخص می نماید.

یادگیری تجزیه مشکل در هسته اصلی خود و آشکار کردن فرصت های رشد، کشف راه حل های خلاق و آسان، تعیین محدوده و آزمایش مفاهیم در مدت زمان محدود و با بودجه کم همه از تفکر استراتژیک حاصل می شوند.

بهره وری

شما برای حل یک مشکل به عملکرد بالا نیاز دارید. بکارگیری قانون بیست/هشتاد و سایر تکنیک ها برای به دست آوردن نتایج بالاتر در زمان کمتری بسیار مناسب می باشد.

انعطاف پذیری

یکی دیگر از ویژگی های یک کارآفرین موفق انعطاف پذیری می باشد.  انعطاف پذیری عنصر کلیدی موفقیت در هر کسب و کار و به معنای یادگیری است. هر چقدر بیشتر درباره بازار هدف خود بدانید بهتر می توانید اصلاحات و بهینه سازی های لازم را انجام دهید.

در دنیای کنونی همه چیز به سرعت در حال تغییر و تحول است و همگان نیز سعی بر همگامی با تغییرات دارند. وقتی از کارآفرینی صحبت می شود احتمال بروز استرس ، فرسودگی شغلی ، عدم تمرکز ، پیشرفت آهسته و غیره بسیار ممکن است. و برای حل این مسئله عزم و احساس اشتیاق به مبارزه و انگیزه بسیار موثر می باشد.

 

شبکه سازی

از دیگر ویژگی های یک کارآفرین موفق می توان به قدرت شبکه سازی اشاره کرد. کارآفرینان معمولا از سندروم “انزوا در قله” رنج می برند. احساس پر اضطراب انزوا که از این مسأله که تصمیم گیرنده ی نهایی و بنیان گذار کسب و کار هستید ناشی می شود.

بیشتر بدانید :   اینفلوئنسر مارکتینگ،تحولی در دیجیتال مارکتینگ

شبکه سازی به عنوان راه حلی برای آرام کردن این احساسات پیشنهاد می شود. اما برای زنان کارآفرین که درگیر ایجاد تعادل بین خانواده و مسئولیت های اجتماعی خود هستند.فرصتی برای ملاقات های معمول خارج از ساعت کاری باقی نمی ماند.

رشد شبکه فرصت های شغلی ، معاملات مشاغل ، یافتن پیمانکاران فرعی یا کارمندان آینده را تسهیل می کند. این افق روابط عمومی را گسترش می دهد و پیام صحیح را در همه جبهه ها منتقل می کند. 

 

این اعلان را به اشتراک گذارید
نظر خود را بنویسید

Event Search
تبلیغات