بازاریابی ترکیبی،شروع موفقیت

بازاریابی-ترکیبی،شروع-موفقیت.

بازاریابی ترکیبی چیست؟

بازاریابی ترکیبی از ترکیب چهار قالب ارتقا دهنده ی سازه ی بازاریابی شما تشکیل شده است. در این روش شما می توانید یک کالا یا خدمت تازه را به بازار فروش ببرید. این شیوه به شما کمک می کند که قابلیت های بازاریابی خود را در قالب های قیمت، ترقی، محصول و جایگاه تعریف کنید و با چنین تعاریفی محصول تولیدی شما دقیقا به دست مصرف کننده ی مورد نظر خواهد رسید.

یعنی شما باید محصولی بسازید که گروه مشخصی از مردم خواهان هستند، آن کالا را در مکانی پربازدید در عرصه فروش بگذارید، برای آن قیمتی متناسب با ارزش آن کالا نعیین کنید و تمامی این اقدامات در راستای ارتقای محصول و بازاریابی شما انجام می شود که چهار قالب مذکور در این شیوه به شدت قابل مشاهده می باشند.

بازاریابی ترکیبی به صورت گام به گام

در این روش مقادیر زیادی اطلاعات حقیقی به مشتری منتقل شده که در نتیجه اعتماد و انتخاب مصرف کننده را به همراه خواهد داشت و البته استفاده از این روش نیازمند تلاش و پویایی بیشتر می باشد و شما باید:

– خواسته ها و نیاز های مصرف کننده و مشتری را شناسایی کنید.

– مکان های مورد توجه و پربازدید مصرف کننده را بشناسید.

– کالا یا خدمت خود را متناسب با ارزش کالا و قدرت خرید مصرف کننده قیمت گذاری کنید.

– همه ی موارد را در زمان بندی مناسب بررسی کنید ارتقای کیفی محصول و بازاریابی خود را اولویت قرار دهید.

بازاریابی ترکیبی بهترین و کم ریسک ترین روش برای آغاز بازاریابی بوده و حدالمقدور از بروز اشتباهات جلوگیری می کند. از آنجایی که بهترین استراتژی بازاریابی یک شبه بدست نمی آید پس شما باید بیشترین استفاده را از وقت خود برده و راهاکار های موفق بازاریابی را بیاموزید.

بیشتر بدانید :   بازاریابی اینترنتی و یک رویداد پر مخاطب

بازاریابی ترکیبی را بهتر بشناسیم

کالا/خدمت

کالا یا خدمات می تواند یک شی فیزیکی، گروهی از اشیا فیزیکی یا چیزی غیر  قابل لمس مثل کوتاهی مو یا خدمات آی تی باشد.در گذشته کالا های تولید شده بر بازاریابی اولویت داشته و در واقع بازاریابی در خدمت کالای تولیدی بود.

اما در دهه های اخیر پروسه بازاریابی به صورت حرفه ای مستقل شروع به فعالیت کرده و حتی جایگاهی والاتر نسبت به تولید دارد. و حتی تصمیم گیری های  بسیار ابتدایی مرتبط با کالا مثل امنیت ، بسته بندی و حتی نام محصول نیز توسط بازاریاب ها انجام می شود. که هر یک از این تصمیم ها به طور مستقیم بر میزان و نحوه فروش آن محصول تاثیر دارد.

جایگاه

جایگاه در واقع مکانی است که کالا در آن به مشتری فروخته می شود و این المان به قدری حائز اهمیت بوده که حتی اگر کمپانی بهترین استراتژی بازاریابی را دنبال کند ولی کالای خود را در مکان و البته زمان مناسب به فروش نرساند به نتیجه ی مطلوبی نخواهد رسید.

توجه به این المان نیازمند تصمیم گیری های بزرگی می باشد:

شما باید به این موضوع بپردازید که کالای شما کجا و چگونه تولید شود.

کالای شما پس از تولید کجا و چگونه نگه داری شود.

کالای شما کجا و چگونه بدست فروشنده برسد.

کالای شما کجا و چگونه بدست مصرف کننده برسد.

تمام این المان های به ظاهر مستقل باید به صورت یک شبکه متحد به فعالیت خود بپردازند تا کالا را تا مرحله قروش به درستی همراهی کنند.

بیشتر بدانید :   با شرکت در رویدادهای کسب و کار به روز باشید!

قیمت

یکی از فاکتور های مهم مورد توجه بازاریاب ها قیمت محصول است. ابتدایی ترین روش قیمت گذاری یک کالا ارزیابی کیفی کالا و شناسایی قدرت خرید مصرف کنندگان کالا می باشد.

و البته همیشه ارزان بودن یک کالا نشانه ی فروش آن نیست بلکه بعضی از کالا ها برای قشر ثروتمند جامعه تولید می شوند در نتیجه انتظار قشر مصرف کننده ی آن بک قیمت نجومی متناسب با کیفیت آن می باشد در فیمتی پایین تر از کیفیت آن.

ترقی

ترقی در واقع شامل تمامی روش هایی می شود که یک کمپانی برای برقراری ارتباط با مصرف کننده بکار می گیرد.در میان تمام شیوه های برقراری ارتباط فروشندگی در راس فعالیت ها قرار می گیرد.در واقع فروشنده ها تاثیر گذار ترین ابزار ارتقا محسوب می شوند و البته راهی گران برای دستیابی به نیاز مصرف کننده در راستای ترقی.

یکی دیگر از روش های برقراری ارتباط با مصرف کننده استفاده از شیوه های گوناگون تبلیغات از جمله تلویزیون ، رادیو ، مجله ، اینترنت و غیره می باشد. که در این روش کمپانی برای فروش کالا به مصرف کننده دلیل خرید می دهد.

و البته شیوه برقراری ارتباط با استفاده از تخفیف و حراج نیز از قدیمی های دنیای ارتقای بازاریابی محسوب می شود.این روش تاثیر بسیار بالایی بر جذب مصرف کننده در راستای ارتقا خواهد گذاشت اما تاثیری بسیتر موقتی.

به طور کلی استفاده از شیوه ی بازاریابی ترکیبی اصولی ترین قدم برای آغاز بازاریابی به حساب می رود و استفاده مناسب از این شیوه می تواند در کم ریسک ترین حالت کسب وکار شما را به سوی موفقیت هدایت کند.

بیشتر بدانید :   یک رویداد موفق با یک مدیریت حرفه ای
این اعلان را به اشتراک گذارید
نظر خود را بنویسید

Event Search
تبلیغات