اینفلوئنسر مارکتینگ،تحولی در دیجیتال مارکتینگ

اینفلوئنسر-مارکتینگ،تحولی-در-دیجیتال-مارکتینگ

تبلیغات اینفلوئنسر ها در شبکه های اجتماعی پر رونق ترین شیوه ی تبلیغات حداقل در حتما تا کنون بارها کلمه ی اینفلوئنسر در شبکه های مجازی به گوشتان خورده است و یا حداقل یک بار ویدیو یا عکسی با محتوای تبلیغاتی در یک صفحه پربازدید مجازی مشاهده کرده اید.                                           شاید در ظاهر ابن امر صرفا تبلیغی ساده در قبال دریافت مبلغی ناچیز به نظر برسد اما دانستنی است که با ورود شبکه های اجتماعی ، دنیای جدیدی به دنیای بازاریابی دیجیتال ملحق شد که اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی افراد تاثیر گذار نام گرفت.

اینفلوئنسر کیست؟

اینفلوئنسر در لغت به معنای شخصی است که قدرت تاثیر بر خریدار یا مصرف کننده ی بالقوه را داراست و با ارائه پیشنهاد یا به نوعی تبلیغ یه محصول یا خدمت خریدار یا مصرف کننده را به استفاده از خدمت یا خرید محصولی ترغیب کرده و در واقع مشتری بالقوه را به مشتری بالفعل تبدیل می کند که البته این قدرت تاثیرگذاری را از قدرت ، دانش و جایگاه اجتماعی خود بدست می آورد.

در واقع اینفلوئنسرها با جلب اعتماد مخاطبین خود این ضمانت را به مخاطب می دهند که کالا یا خدمت معرفی شده توسط آنها امتحان شده و مطمئن بوده و دیگر جایی برای نگرانی نبوده و به همین ترتیب مخاطب با اعتماد به اینفلوئنسر مورد تایید خود بدون شک و دو دلی خرید خود را انجام می دهد.

به طور کلی می توان اینفلوئنسر هارا به سه دسته تقسیم کرد.

مگا اینفلوئنسر: این دسته شامل بازیگرها ، هنرمندان ،‌ورزشکاران و ستاره های شبکه های اجتماعی که بیش از ۱ میلیون دنبال کننده دارند می باشد. بیشترین میزان تاثیر گذاری به این گروه تعلق دارد که حتی به نوبه خود دارای حق ایجاد برند جدید نیز می باشند.

بیشتر بدانید :   بازاریابی شبکه ای ، گذر از ریسک

مارکرو اینفلوئنسر : بلاگر ها ، جورنالیست ها و غیره که بین ۱۰ هزار تا ۱ میلیون دنبال کننده در شبکه مجازی دارند در این دته قرار می گیرند. این دسته از اینفلوئنسرها در موضوعاتی همچون سبک زندگی، کسب و کار و فشن بیشترین میزان تاثیر را بر مخاطب می گذارند ولی البته که میزان تاثیرگذاری آنها کمتر از مگا اینفلوئنسرها می باشد.

میکرو اینفلوئنسر‌: میکرو اینفلوئنسر ها کارانی از شبکه های اجتماعی هستند که بین ۵۰۰ تا ۱۰ هزار دنبال کننده دارند که به عنوان مصرف کننده به تبلیغ محصولات یک برند می پردازند که این تبلیغ حتی می تواند خود جوش باشد و یا در قبال دریافت محصولی پس از امتحان آن انجام شود. این دسته از اینفلوئنسرها قدرت تاثیرگذاری خود را از ارتباط گرم با دنبال کنندگان خود دریافت می کنند.

اینفلوئنسر ها را چه کسانی تشکیل می دهند؟

سلبریتی ها ، متخصصان یک صنعت ،‌ بلاگر ها و میکرو اینفلوئنسرها گروه هایی هستند که در دسته بندی اینفلوئنسرها جای میگیرند.

سلبریتی ها

وقتی که بحث اینفلوئنسر ها پیش می آید اغلب مردم اول به سلبریتی ها فکر می کنند . بسیاری از سلبریتی ها می توانند بیش ترین حجم فروش را به کسب و کار شما هدایت کنند .                                                                                         

ولی نکته قابل توجه این است که برقراری ارتباط با سلبریتی ها در میان اینفلوئنسر های دیگر ، سخت ترین نوع برقراری ارتباط محسوب می شود ، زیرا بخش زیادی از کسب و کار ها برای رونق بخشیدن به بازار فروش خود تمایل به همکاری با اینفلوئنسرها دارند  و بالعکس سلبریتی ها وقت محدودی را به این حوزه ی فعالیت خود اختصاص می دهند و بسیاری از متقاضیان همکاری را بی ثمر می گذارند.                                                                                               

بیشتر بدانید :   تاثیر تعداد شرکت کنندگان در کیفیت یک رویداد

دسترسی به سلبریتی ها

البته این به معنای غیر قابل دسترسی بودن این دسته از اینفلوئنسرها نیست، به عبارت دیگر برقراری ارتباط و همکاری با سلبریتی ها در صورت پیگیری و رعایت موارد مورد نظر سلبریتی ، از جمله کیفیت محصول یا خدمت مذکور ممکن است ودر واقع با ایجاد موقعیت همکاری با این دسته از اینفلوئنسرهابهترین نتیجه را به دنبال خواهد داشت.                                                         و البته با در نطر گرفتن میزان تاثیر گذاری سلبریتی ها هزینه های همکاری با آنان نیز قابل پیش بینی می باشد.

کارشناسان یک صنعت

کارشناسان یک صنعت قالبا با نوشتن کتاب ، انجام سخنرانی ، نوشتن مقاله ، انتشار پادکست ، انتشار ویدیو و غیره برا خود ایجاد مخاطب و شنونده میکنند که بتوانند با استفاده از مطالب خود بر مخاطب تاثیر بگذارند.

پس برای همکاری با این دسته از اینفلوئنسرها باید سعی کنیم که محتوایی مطابق با هدف آنها که بالا بردن میزان اختیارات خود می باشد ارائه کنیم.

گاهی کارناسان یک صنعت یک پروژه ی جانبی را در کنار پروژه ی اصلی خود آغاز می کنند که برخلاف پروژه ی اصلی آنها ، دارای مخاطبین زیادی نبوده و هنود در مرحله رشد مخاطب قرار دارد که بهترین زمان برای برقراری ارتباط و ایجاد همکاری با کارشناسان صنعت در همین مرحاه می باشد.

در این مرحله هم اینفلوئنسر مورد نظر در پی جذب مخاطب در حوزه ی پروژه ی جدید بوده و هم شما قصد تبلیغ و به انتشار گذاری کسب و کار خود را دارید در نتیجه بستر ایجاد قردادی دو سر سود برای دو طرف فراهم می شود.

بیشتر بدانید :   بازاریابی اینترنتی و یک رویداد پر مخاطب

بلاگرها و تولید کنندگان محتوا

بلاگرها به طور مرتب و دائم در وبلاگ خود در رابطه با موضوعات مختلف محتوا تولید می کنند و بر اساس کیفیت محتوای تولیدی و تعداد دنبال کنندگان وبلاگ ، یلاگر ها نیز شانس اینفلوئنسر شدن را دارا هستند.

ینی با توجه به مضامین استفاده شده در وبلاگ شما می توانید تبلیغ خود را در وبلاگ مورد نظر قرار داره و بلاگر نیز از این روش برای کسب درامد و دنبال کننده استفاده می کند.

میکرو اینفلوئنسر ها

میکرو اینفلوئنسرها افرادی هستند که ممکن است حتی چهره‌شان برای عموم جامعه ناشناخته مانده باشد، اما در یک حوزه‌ی به خصوص مشهور هستند.

دنبال‌کنندگان میکرو اینفلوئنسرها افرادی هستند که تمایل دارند در یک زمینه‌ی خاص بیشتر بدانند و یا از جزئیات اتفاقاتی که در یک حوزه‌ی خاص رخ می‌دهد، اطلاعات بیشتری کسب کنند و جامعه‌ای هدفمند را در یک موضوع معین تشکیل می‌دهند.

میکرو اینفلوئنسرها برای کیفیت مطالب و اعتبار صفحه‌ی خود بع ویژه در شبکه اینستاگرام ارزش زیادی قائل هستند و به خوبی می‌دانند آن چیزی که دنبال‌کنندگان آن‌ها را در صفحه‌ نگاه داشته، کیفیت مطالب آن‌هاست، به همین دلیل تبلیغاتی که مورد تائید آنها باشد و منتشر گردد، مورد تائید مخاطبین آنها نیز می باشد. به طور کلی ایفلوئنسر مارکتینگ امروزه بسیار در میان کسب و کار های امروزی محبوب شده و در واقع نوین ترین شیوه ی دیجیتال مارکتینگ به کار می رود.

این اعلان را به اشتراک گذارید
نظر خود را بنویسید

Event Search
تبلیغات